Kısmı Zaferlerden Kökten Kurtuluş

"Almanya için bir ütopyacı düş olan şey, radikal devrim, insanın genel kurtuluşu değil, kısmi, sırf siyasal bir devrim, yapının temellerini ayakta bırakan bir devrimdir. (...) kısmi bir kurtuluş (...) sivil toplumun bir kesiminin kendisini kurtararak genel egemenliğe ulaşmasıdır. (...) Ama Almanya'da hiçbir sınıf, onu toplumun yıkıcı temsilcisi yapacak cüret, kararlılık ve acımasızlığa sahip değildir... Almanya sonuna kadar giden bir devrim yapmadıkça, devrim yapmış olamaz. Almanya'da Ortaçağ'dan kurtuluş Ortaçağ üzerindeki kısmi zaferlerden de kurtuluşla mümkündür."

"Bu sosyalizm, genel olarak sınıf farklılıklarının; bu sınıf farklılıklarının dayandıkları bütün üretim ilişkilerinin; bu üretim ilişkilerine tekabül eden bütün toplumsal münasebetlerin ortadan kaldırılmasına; bu toplumsal münasebetlerden çıkan bütün düşüncelerin alaşağı edilmesine varana kadar devrimin sürekliliğinin ilanıdır ve, zorunlu bir geçiş uğrağı olarak proletaryanın sınıf diktatörlüğüdür.''

"Bizim için mesele, özel mülkiyetin şekil değiştirmesi değil, yokedilmesi; sınıf uzlaşmazlıklarının yumuşatılması değil, sınıfların ortadan kaldırılması; varolan toplumun iyileştirilmesi değil, yeni bir toplumun kurulması olabilir ancak".

Acımasız bir eleştiri, tümüyle serbest düşünme, gerçeğe mutlak sadakat ve bilimle...

Sevgiyle kalın...

3 Şubat 2012 Cuma

Macaristan devlet iflasına doğru tam gaz yol alırken!


Macar Havayolları uçuşlarını durdurdu

Son güncelleme: 3 ŞUBAT 2012 - TSİ 11:09
Aylardır mali sorunlar yaşayan Macar ulusal havayolları MALEV uçuşlarını durdurdu.
Budapeşte havalimanında uçuş için bekleyen yüzlerce yolcu için de sürpriz olan bu kararın ardından havalimanında protestolar da yaşandı.
66 yıldır faaliyetlerini sürdüren Macar ulusal havayolları şirketi MALEV'in iflası sürpriz değil.
Şirket büyük zararlarla ve devlet desteğiyle ayakta tutuluyordu.
Yıllardır devlet fonlarıyla desteklenen MALEV'e aktarılan büyük hükümet desteği Avrupa Birliği tarafından rekabete aykırı bulunmuş ve Brüksel MALEV'in yaklaşık 400 milyon Euroluk devlet desteğini geri ödemesine karar vermişti.
MALEV yetkilileri ise şirketin ancak Ocak ayı sonuna kadar dayanabileceğini, bunun ardından ise değil devlet yardımlarını geri ödemek, çalışanların ücretlerini bile ödeyebilecek durumda olmadıklarını açıklamışlardı.
Geçtiğimiz yıllarda birkaç kez Rusya sermaye gruplarının da ortak olduğu MALEV'in adı geçen yıl özelleştirme projelerinde Türk Hava Yollarıyla birlikte de anılmıştı.
3 bin 700 MALEV yolcusunun da yurtdışında mahsur kaldığı bildirildi.
Bazı gözlemcilere göre THY MALEV'e ortak olmak istemiş, ancak görüşmelerden bir sonuç alınamamıştı.
2011 yılının son çeyreğinde büyük bir kampanyayla binlerce bilet satan MALEV'in yolcuların zararını nasıl karşılayacağı ise bilinmiyor.
Hükümet dün yaptığı bir açıklamada, stratejik bir devlet şirketi olan MALEV'in iflası halinde sadece iflas kararından üç gün önce bilet alan yolcuların zararlarını üstleneceğini açıklamıştı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder